Sportcircuit

Welkom bij de start van het Marineterrein sportcircuit. Het circuit bestaat uit 8 stations die je tegenkomt als je de blauwe pijlen volgt.

  • Iedere maand vind je hier een nieuwe audiotraining, dus er is steeds een gevarieerd aanbod voor iedereen die hier graag komt sporten! Kijk hier voor het archief.
  • Je kiest zelf je niveau door het tempo rustig te houden of juist op te voeren.
  • Voor ieder station vind je een audiobestand dat je uitlegt wat je moet doen, klik op ‘listen in browser’ en ga aan de slag!
  • Vertel ons na het voltooien van het circuit wat je ervan vond. Feedback geven kan hier.
Start 1 2 3 4 5 6 7 8

Oktober Route

Route

Station 0

Je staat bij het startbord, dit is de start van je training. Je kunt hier een algemene warming-up doen.

Station 1

Je bent bij station 1 van het Marineterrein Sportcircuit, voor je op de grond zie je een speedladder. Dit station richt zich op conditie en behendigheid en draagt bij aan verbetering van je voetenwerk bij boksen.

Voor elke oefening geldt: door het tempo rustig te houden of juist op te voeren, kies je je eigen niveau. Je sprint over de stijgers op het water naar station 4 onder gebouw 027. In de oktober route slaan we station 2 en 3 over. 

🚫 Station 2

Je sprint over de stijgers op het water naar station 4 onder gebouw 027. In de oktober route slaan we station 2 en 3 over. 

🚫 Station 3

Je sprint over de stijgers op het water naar station 4 onder gebouw 027. In de oktober route slaan we station 2 en 3 over.

Station 4

Je bent bij station 4 van het Marineterrein Sportcircuit. Dit station richt zich op explosiviteit, armen en cardio. Zet je wekker op 3 minuten en herhaal de onderstaande 2 oefeningen, om en om, zoveel mogelijk. Schrijf je aantal push ups op het krijtbord. Sta je bovenaan?

Station 5

Je bent bij station 5 van het Marineterrein Sportcircuit. Hier vind je een touw bevestigd aan de onderzijde van de trap onder gebouw 027, haal de lussen uit de bovenste haak zodat je een battle rope hebt. We werken bij dit station aan het bovenlichaam en uithoudingsvermogen. Doe iedere oefening 30 seconden. Één set bestaat uit 4 oefeningen, doe de set 2 keer achter elkaar. 

Station 6

Je bent bij station 6 van het Marineterrein Sportcircuit. Begin met een oefening in de touwen. Daarna bestaat dit station uit buikspieroefeningen in de fitnesstuin. De buikspierset bestaat uit 3 verschillende oefeningen, doe de set 3 keer achter elkaar.

Station 7

Je bent bij station 7 van het Marineterrein Sportcircuit. Dit station bestaat uit een stippenpatroon op de grond naast de schietbaan en richt zich op behendigheid en benen. 

Station 8

Welkom bij station 8 van het Marineterrein Sportcircuit. Bij dit station doen we een cooling down van ongeveer 5 minuten. 

Over het Marineterrein Sportcircuit

Hier op Marineterrein Amsterdam werken we aan manieren om sporten gemakkelijker en leuker te maken. Sport, spel en beweging hebben een prominente rol in de toekomst van dit gebied. Met dit sportcircuit kun je nu ook zelfstandig sporten op het Marineterrein, en is geschikt voor jong en oud, beginnende of gevorderde sporters, sporters met een serieus doel of die slechts plezier willen maken.

Geef je mening